Wallenius SOL biedt nu ook Travemünde aan

U bent hier

Vanaf januari 2021 past Wallenius SOL, de joint venture tussen de Zweedse rederijen Wallenius en Swedish Orient Line (SOL), zijn bediening tussen Scandinavië, Duitsland, België en Engeland aan. Antwerpen valt weg uit de bestaande rotatie maar wordt opgenomen in een nieuwe, tweede rotatie langs Kemi, Oulu, Vaasa (Finland) en Husum (Zweden). Daar komt nu in noordelijke richting ook de Duitse haven Travemünde bij. Dat lezen we in het gezaghebbende transport e-magazine Flows.

“Onze klanten vragen al lang om tweerichtingsverkeer tussen de Finse regio Ostrobothnia en Travemünde”, zegt algemeen directeur Jonas Wåhlin. “De industrie in de regio rond Vaasa en Pietarsaari heeft een toenemende behoefte aan import uit Duitsland en de Benelux.”
Die vraag om extra capaciteit beantwoordt Wallenius SOL vanaf januari 2021 met twee gecharterde schepen van Leomar RoRo. De gemengde roro- en containerschepen ‘Fionia Sea’ en ‘Jutlandia Sea’ hebben elk een capaciteit van 3.300 lijnmeters en 300 teu.

Voor de haven van Zeebrugge wil dit zeggen dat vanaf volgend jaar er wekelijks twee afvaarten door Wallenius SOL worden geboden vanuit Finland en Zweden.

Wallenius SOL werd in april 2019 opgericht voor het transport van Scandinavische woudproducten. De aankondiging dat er voor de tweede rotatie met België vraag is voor meer vrachtvervoer in noordelijke richting, is goed nieuws voor de bezettingsgraad van het volledige traject.

 

Tekst: F. Neyts
Beeld: Wallenius SOL

19 november 2020

Dit artikel delen: LinkedIn Facebook
Gerelateerde artikels: 
Wallenius SOL vanuit Finland en Zweden naar Zeebrugge