APZI krijgt nieuwe look & feel

5 mei 2023 in
APZI krijgt nieuwe look & feel
APZI

Voor het 50-jarig bestaan van APZI hebben we onszelf een nieuwe look & feel aangemeten. Na 50 jaar was het tijd voor een opfrissing van ons logo. De opzet? Onze visuele identiteit een meer eigentijds en uitgesproken karakter geven. De nieuwe huisstijl bestaat uit verschillende elementen die samen de identiteit van APZI visualiseren. Onze kernwaarden ‘eenvoud’, ‘krachtig’ en ‘zakelijk’ komen hierin duidelijk naar voren. 

LOGO

We hebben gekozen voor een typografisch logo dat strak en eenvoudig is maar toch kracht uitstraalt. Het logo kan gebruikt worden met en zonder baseline ‘Association Port of Zeebrugge Interests’. Er is ook een jubileumversie met stempel van ‘50 jaar’.

KLEUR 

De kleur ‘koningsblauw’ is een heel kenmerkend element binnen de huisstijl. Het blauw is de hoofdkleur en refereert naar de zee, onze maritieme oorsprong, maar ook naar het zakelijke aspect van onze vereniging. Een knipoog naar de overheersende kleur van maatpakken op onze netwerkbijeenkomsten ;-)

LETTERTYPE

Het lettertype sluit mooi aan bij de stijl van het logo. Het is een moderne letter maar toch met een kwinkslag naar de typmachines van de oude tijd. Maar bovenal heeft het een grote eigenheid en sterk karakter. Check!

ICOONTJES

Om onze identiteit te ondersteunen hebben we 3 icoontjes ontwikkeld die onze missie visualiseren en in een oogopslag weergeven waarvoor wij als organisatie staan, in het Engels weliswaar: ‘promoting’, ‘port’ en ‘connecting’. 

Promoting staat voor de rol die APZI speelt om de haven te laten groeien op verschillende vlakken en manieren. Door op te treden als klankbord en spreekbuis voor de havenbedrijven en de belangen te behartigen, maar ook door de haven en haar troeven bekend te maken in binnen- en buitenland. 

Port is de rode draad doorheen ons bestaan en het spil van onze werking. Alles draait rond de haven in al onze activiteiten. De haven als centraal element in ons bestaan.

Connecting verwijst naar onze verbindende rol tussen de verschillende sectoren in de haven als koepelorganisatie én ook naar de netwerkactiviteiten die we organiseren om mensen uit de haven samen te brengen en te verbinden. Opnieuw met hetzelfde doel voor ogen, om samen de haven te laten groeien. Kortom, wij verenigen de havenbedrijven.

ACHTERGRONDPATROON

Ten slotte maken we in onze huisstijl gebruik van een patroon dat doet denken aan water. Lijnen en kringen lopen langs en door elkaar, verbinden en beïnvloeden elkaar.

Al deze elementen samen resulteren in een moderne, strakke huisstijl die toch refereert naar het verleden en de vaste waarde die APZI is in de haven, in Zeebrugge. We hebben onze stempel gedrukt op de afgelopen 50 jaar en willen dit voortzetten met een nieuwe, krachtige identiteit en vooral sterke eigenheid
 

Deel deze post
Labels
Archiveren